СПЦ укинула нафору. Остале помесне цркве следиће њен пример. Реформа неминовна.

16.12.2012.год.

Image

Ниш

СПЦ укинула нафору. Остале помесне цркве следиће њен пример. Реформа неминовна.

16.12.2012. Предавање владике Атанасија у Светосавском дому у Нишу као и Света Литургија пре предавања требало је да протекну у богоугодној и торжественој атмосфери. Нажалост, ову побожну атмосферу нарушио је проглас који је ђакон Р.Т.(29) прочитао а који је (проглас),  веровали или не, стигао из самог врха СПЦ од неименованог извора  (нашој редакцији је познато име писца прогласа).

Наиме, у прогласу који је читан током малог входа истиче се да је ,, нафора непрактичан остатак из прошлости и да јој као таквој није место на литургијама у православним храмовима. Посебно желимо да нагласимо да ово није никаква новотарија већ враћање истинској вери и традицији светих отаца јер –који од апостола је знао шта је нафора -’’ Још се каже и да је,, непотребно делити нафору која је у цркву уведена из сумњивих побуда још сумњивијих великодостојника -во времја оно- и да од сада сваки православни старешина храма има обавезу да на улаз храма стави јасно обавештење да они који очекују нафору исту неће добити’’. Обавештење мора бити исписано на ћирилици, латиници, енглеском,руском као и кинеском језику ( фонт Times new roman 12, bold). Уједно ће се исто обавештење појавити и на званичном сајту СПЦ приликом првог ажурирања  (што ће рећи већ за неких 5-6 месеци).

Остале помесне цркве су се још у току дана огласиле на званичним сајтовима и децидирано истакле да ће следити пример СПЦ и њене врхушке јер, цитирамо ,,реформа Цркве је неминовна, не због Цркве већ ради нас – а ми и јесмо жива Црква, како апостол рече па онда на крају испада да промене и јесу због Цркве тј. због нас самих јер Христос поистовећује себе и своје следбенике (што видимо из онога кад се ономад обратио Савлу речима- Зашто МЕ гониш?) ’’ 

’’У крајњој линији, промене су потребне и ради Христа, ако ћемо већ да следимо дедуктивну нит из овог обраћања’’ рекао је данас поподне после обилног посног ручка неименовани, сит извор у Цариграду.

Након читања овог прогласа поједини верници су напустили храм и невероватном брзином ,,екс нихило’’ сотворили транспаренте и пароле којима су почели да протествују против оваквог чина. Групицу од 50-ак најватренијих растерала је кетеринг служба епархије тиме што им је понудила посне сендвиче са туњевином, посним мајонезом и киселим краставчићима (што објашњава зашто данас вероучитељи нису добили послужење па неки од њих и малаксаше ) али су демонстранти морали да трче за комбијем кетеринг службе све до Ледене стене. Тамо су им сендвичи свечано уручени а објашњено им је да је и сам чин дељења сендвича црквено дело икономије којим се, ето, последњи пут, верницима омогућава да евоцирају успомене на примање нафоре у храмовима.

Наш репортер је као и увек, успео да разговара са некима из масе који нису желели да трче за посним сендвичима и том приликом смо чули следеће:

 П.Т. (51) дипл.инг. рударства каже: ,, На коју фору укинуше нафору? Не разумем. КОМЕ смета нафора? Она нема никакву суштинску улогу и зато је управо бранимо и волимо. Могли су да почну од нечег другог а не од нафоре. Зашто не почети од неких католичких утицаја као што је исповест пред причешће, 7 светих тајни, Петар дозволи Могила итд. Овако цела прича о обнови литургијског живота губи на озбиљности а сад још и ови сендвичи… није нам то требало. Чекајте само да се Б92 дочепа ове вести.’’

Б.З.(39) др.сци.мед. Редован верник саборног храма и једини који је отрчао по сендвич и успео да се врати за интервју, каже: ,, Еклисиолошки и догматски аспекти укидања нафоре у овом тренутку су несагледиви. Догмат о Светој Тројици неће остати неуздрман а то је само почетак. Супарничке фирме као што су Јеховисти, Баптисти, Мормонисти, Комуналац, Нада Мацура  итд. управо ће искористити повољну климу и ово ће им бити ветар у леђа да на велика врата врате нафору у пуном сјају у своје службе и службице и тако ће себи приволети многе, ако је могуће и изабране, да уђу у њихове редове. Апелујем на пучанство да остане у кућама и не иде у храмове док се ова ситуација не реши онако како ја мислим да треба да се реши. А сад ме извините, морам до тоалета. Чини се да сам добио сендвич са туњевином у који је неко ставио рицинусово уље.

П.П.(22). Први пут на литургији. Искрено, не знам о чему се ради. Пошто сам нов не могу да вам дам неке адекватне податке али сам видео да је брадати дечко у шареном костиму нешто читао и да су одједном неки људи почели да се буне. Помињали су издају и  нека последња времена. Лично мислим да су били гладни па су мало бурније одреаговали.

К.Ш. (81). Редовна баба на свим богослужењима рекла нам је: ,, Лебац да врнете па мож да причамо!’’

 

О даљем току у вези са поменутим догађајима ћемо вас уредно обавештавати – као и до сада. Ваш ЖРУллз.нетић

 

 

2 thoughts on “СПЦ укинула нафору. Остале помесне цркве следиће њен пример. Реформа неминовна.

    1. Mislim da grešite. Njuz je njuz a ovde se govori o prilikama u Crkvi u jednom sasvim derugom kontekstu. Target grupa je sasvim druga-to ipak malo utiče na opšti utisak o tekstovima, zar ne?

Leave a comment